Mi is az a Virtuális Valóság?
A virtuális valóság (virtual reality, VR) olyan számítógéppel létrehozott környezet, amelyben a felhasználó is jelen van, mint virtuális test, avatar. A VR-ben a program használója egy sisakot illeszt a fejére, melynek következtében a jobb illetve a bal szem számára digitálisan előálított kép kettő, a szemhez közvetlen közel elhelyezett nagyfelbontású képernyőn jelenik meg, tökéletes 3 dimenziós érzetet eredményezve. A sisak segítségével a fejünk mozgatásával tudunk körbenézni a virtuális térben, így nincs szükég egér, joystick, vagy hasonló iránymutató eszközök használatára, annak megtanulására. Speciális, egyszerűen használható kontrollerek segítségével a kezünk mozgását, illetve helyzetét is a virtuális valóságba helyezhetjük. Legújabb fejlesztésként a korlátlan helyváltoztatást lehetővé tevő platformok fejlesztése is folyik, melyekre felállva azokon szabadon "járkálhatunk". Tehát a látványon túl a Virtuális Valóságban a hallás, a tapintás, a hely- illetve a helyzetváltoztatás is fontos szerepet kap.A virtuális valóság tehát több és teljesen más élményt ad, mint egy - bármilyen nagy méretű is - monitorba "zárt" képet bámulni, és azzal billentyűzettel és egérrel, illetve játékkontrollerrel interakcióba lépni. A virtuális valóság elnevezés nem véletlen: ez nem csupán egy számítógépes játék, hanem ténylegesen ott érzed magad, amit látsz!
A megjelenített tárgyak megközelíthetőek, megfoghatóak, a program felhasználója kölcsönhatásba léphet velük. A Virtuális Valóságra jellemző az immerzivitás (belemerülés), illetve az interaktivitás úgynevezett valósidejű (real time) jellege, vagyis a számítógép késedelem nélkül, vagy nagyon kis - az emberi érzékszervek számára észrevehetetlen - késéssel “válaszol”, ami az azonnali reagálás benyomását kelti a felhasználóban.
Csúcstechnológiás eszközök
Bár az olcsó, telefon behelyezésével működő szemüvegek is alkalmasak lehetnek arra, hogy segítségükkel elképzeljük, milyen lehet egy igazi VR élmény, fontos tudni, hogy minőségben, jelenlét élményben a hatásuk sehol sincs a profibb eszközökhöz képest.A telefonos eszközök túl lassan fognak reagálni a fej mozgására, "késésben lévő" képet eredményezve, ami nem csak az élményt ronthatja el, de hányingert, szédülést is okozhat huzamosabb használat után. Még ha egy csúcskategóriás telefont veszünk is, a legtöbb esetben pixeles, mozgáskor elmosódott képet kapunk vissza. A látószög is jelentősen kisebb, olyan, mintha egy vadásztávcsövön át néznéd a világot. Az igazán jó alkalmazások és játékok nem erre a platformra készülnek. A legtöbb olcsó telefonos szemüveghez semmilyen kontroller nem jár, vagy ha igen, akkor az nem VR-ra van optimalizálva. A fenti tényeket lehet bagatellizálni, de nem érdemes - a VR-ban a beleérzés lehetősége a legfontosabb. Ezzel szemben nálunk a legújabb, legjobb minőségű VR szemüvegeket és kontrollereket használhatod, melyeket legmodernebb számítógépek illetve videomegjelenítő rendszerek szolgálnak ki a legteljesebb illetve legmagasabb minőségű élmény érdekében. Nem kívánunk "vallási háborút" indítani, hogy melyik VR gyártó megoldása jobb, ám azt kijelenthetjük, hogy az általunk használt VR technológia adja a legélesebb képet és a leggyorsabb válaszreakciót, valamint a hozzá tartozó mozgásérzékelős kontrollerek is egy magasabb minőséget képviselnek (nem csak a kézfej, hanem az ujjak helyzetét is követik).